Laddar artikel...
Label
Label Label

Frågor & Svar

Kan jag få hemleverans?
Vi erbjuder hemlevererar till vissa områden i Stockholm
Vad kostar hemleveransen?
Leveransavgiften inklusive moms är 99 kr. Vid beställningar över 1500 kr utgår ingen leveransavgift.
Kan jag hämta min beställning i butik?
Har du vägarna förbi så går det också bra att hämta din beställning i butiken.
Finns det ett minibelopp för min beställning?
Nej, vi har inget minibelopp. Dock tillkommer en expeditionsavgift (95 kr) på orderbelopp under 400kr.
Hur betalar jag mina varor?
Kort: Kortbetalning sker med VISA/Mastercard direkt på hemsidan.
Hur fungerar kortbetalning?
Nätlivs är anslutna till SveaWebPay - en del av Svea Ekonomi AB internetbaserade betaltjänst som är en av de mest säkerhetsanpassade på markanden (PCI-certifierade av både VISA och Mastercard).
När du bekräftar din order reserveras beloppet på ditt kort. Pengarna dras först när ordern är plockad. Observera att vi reserverar 80 kr utöver ordersumman, detta för att kunna göra eventuella ändringar i ordern.
Räkneexempel: Varornas summa vid beställning uppgår till 500 kr. Då reserveras totalt 580 kr (500 kr + 80 kr) på ditt kort. När ordern är plockad visar det sig att slutsamman av varorna blir 520 kr. Då är det detta belopp, 520 kr, som dras från kortet på leveransdagen.
Kan jag ändra i min beställning efter att jag betalat?
Nej, för närvarande går det inte ändra en redan skickad order. Men kontakta oss via telefon så skall vi försöka hjälpa dig.
Kan jag avboka min leverans?
Du kan avboka en skickad order via telefon eller e-post senast kl. 15.00 dagen före leverans.
Hur packas mina varor?
Varorna packas med omsorg i stadiga papperskassar. Kassarna kostar 2,50 kr styck, vilket kommer att läggas till slutsumman på din order.
[Hemleverans] Måste jag vara hemma när ni levererar min beställning?
Vid leverans är det bra om du är hemma och kan ta emot varorna. Är ingen hemma lämnas varorna vid din dörr om det är möjligt. Kan chauffören av någon anledning inte lämna varorna vid din dörr tar vi med varorna tillbaka.
[Hämta i Butik] Hämtar dina färdigpackade varor
När du ska hämta dina varor i butiken parkerar du först på stora parkeringen i Ektorp Centrum (glöm ej parkeringsbiljett, det är gratis att parkera). Gå sedan till Matbodens entré, där finns en ringklocka som går till personalen som kommer ut och hjälper dig så att du får dina varor. Vill du hellre ta direkt kontakt med personalen i butiken går det givetvis också bra.
Vad händer om en vara är slut i lager?
Skulle en vara ta slut kan vi ersätter vi den med en likvärdig vara (ersättningsvara), priset kommer då att justeras. Om du inte kan tänka dig ersättningsvaror anger du detta i varukorgen vid beställning.
Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Kontakta oss via e-post eller telefon senast dagen efter leverans, så får du varan krediterad.